منوی دسته بندی

سرویس و تعمیر به موقع صندلی و جلوگیری از خرابی بیشتر آن

صندلی‌ های اداری معمولا برای محیط های اداری و تمامی شرکت ها از اهمیت بسیاری برخوردار می ‌باشند. راحتی که صندلی ‌ها برای استفاده کنندگان ایجاد می ‌کنند تاثیر زیادی بر روی بازدهی می گذراند که حتی در صورت خراب شدن می توانید به تعمیر آن ها بپردازید، اما قیمت تعمیر صندلی اداری با توجه به نوع مشکل به وجود آمده متفاوت است.

از طرفی صندلی ‌های مدیریتی باید علاوه بر این ‌که راحتی را فراهم کنند ظاهر مناسبی هم داشته باشند تا مراجعین قضاوت درستی انجام دهند و به اهمیت کار مدیر واقف شوند.

کارایی صندلی‌ های اداری از هر چیزی مهم‌‌ تر است، بنابراین شما زمان خرید باید حتما به کیفیتی که برای تولید صندلی ‌ها به‌ کار رفته است دقت کنید و یا قطعات مورد استفاده آشنایی کامل را داشته باشد. از این ‌رو برای این که از به وجود آمدن هزینه‌ های سرسام‌ آور و تعویض صندلی‌ ها جلوگیری کنید باید سرویس و تعمیر صندلی اداری را به ‌موقع انجام دهید.

نکات مهم نگهداری صندلی اداری

برای ‌اینکه مدت زمان استفاده از صندلی‌ های اداری طولانی‌ تر شود باید حتما نکات زیادی را به‌ کار ببرید و از صندلی ‌ها به ‌صورت اصولی استفاده نمایید به ‌همین علت در ادامه مطالب چند روش برای نگهداری صندلی اداری را برای شما بیان می ‌کنیم.

مراقبت از جک چرخ صندلی اداری

زمانی ‌که در مورد صندلی اداری صحبت می شود باید به چرخ های آن‌ هم دقت داشته باشید، چرا که یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین اجزای صندلی اداری بشمار می ‌رود. از طرفی با توجه به این ‌که در طول روز صندلی‌ ها در معرض گرد و خاک، آشغال، پرز فرش و موکت و مواد غذایی قرار دارند سریع‌ تر خراب می‌ شوند، زیرا به‌ تدریج این مواد به چرخ‌ ها می‌ چسبد.

برای مقابله با این موضوع باید به‌ صورت مرتب چرخ ها را تمیز کنید به این صورت که صندلی را برگردانید و با استفاده از مکش جاروبرقی آشغال ‌های آن را بکشیم در غیر این صورت باید به تعمیر صندلی چرخدار بپردازد.

تمیز کردن صندلی اداری

راه ‌های بسیاری برای نگهداری صحیح از صندلی اداری وجود دارد که از میان آن‌ ها می ‌توان به تمیز کردن مرتب صندلی اشاره کرد. در واقع یکی از مواردی که باعث طول عمر بیشتر صندلی می شود داشتن یک برنامه روتین برای تمیز کردن صندلی می ‌باشد.

فرقی نمی ‌کند که جنس صندلی شما از چوب باشد یا پلاستیک بلکه باید روش‌ های تمیز کردن آن را یاد بگیرید. برای راحت شدن از گرد و غبار می ‌توانید به وسیله جاروبرقی چرم روی صندلی را به‌ راحتی تمیز کنید و بعد از برداشتن گرد و خاک با استفاده از مواد شوینده مناسب دسته و پایه ها و چرم آن را تمیز نمایید.

دقت داشته باشید خشک کردن صندلی از مراحل مهم تمیز کاری به‌ شمار می‌ رود، چرا که  باقی ماندن بر روی پارچه باعث فرسودگی پارچه شود.

خرید صندلی مناسب

از دیگر مواردی که باعث می‌ شود شما به فکر برآورد قیمت تعمیر صندلی اداری نباشید خرید یک صندلی مناسب است، چرا که یکی از بهترین راه‌ ها برای نگهداری و طول عمر مفید آن ‌ها می ‌باشد. به‌ عنوان مثال باید با توجه به شرایط بدنی و ابعاد جثه خود صندلی اداری را خریداری کنید، چرا که هر صندلی وزن خاصی را تحمل می ‌کند و در صورت فشار بیش ‌از حد سریع خراب می‌ شود، از طرفی با توجه به کارکردی که صندلی های اداری دارند آن ‌ها را خریداری کنید.

مراقبت از مکانیزم صندلی اداری

صندلی‌ های اداری وسیله کاربردی هستند که در خانه یا محیط کار راحتی را برای استفاده‌ کنندگان فراهم می ‌آورند، بنابراین برای ‌اینکه صندلی ‌ها عملکرد خوبی داشته باشند باید از آن‌ ها نگهداری درستی شود. با توجه به این که یکی از بخش ‌های مهم صندلی اداری مکانیزم آن می‌ باشد باید حتما مراقبت درستی از آن ها انجام شود. مکانیزم صندلی زیر کفی آن قرار دارد و دارای اهرم‌ هایی است که می ‌توان با استفاده از آن اجزا مختلف صندلی را تنظیم کرد.

خرابی مکانیزم صندلی ‌های اداری می ‌تواند باعث مشکلاتی چون لق زدن، عدم امکان تنظیم ارتفاع صندلی، عدم تنظیم پشتی و تکیه‌ گاه صندلی و تنظیم عمق نشیمن می شود، اما حتی اگر در صورت مراقبت‌ ها مکانیزم صندلی اداری با مشکلاتی مواجه شد به ‌راحتی می‌ توانید جک و مکانیزم آن را تعویض نمایید.

مراحل تعمیر صندلی ‌های اداری

همان طور که متوجه هستید صندلی ‌های اداری ممکن است به‌ مرور زمان با مشکلاتی مواجه شوند، بنابراین به تعمیر نیاز پیدا می‌ کنند که می‌ توانید به تعمیر صندلی در منزل یا محیط کار خود بپردازید به‌ طور کلی در ادامه‌ مطالب شما را با مراحل تعمیر صندلی ‌های اداری آشنا خواهیم کرد.

بررسی مشکل صندلی

قبل‌ از انجام هر کاری باید بتوانید مشکل ایجاد شده در صندلی را بیابید و بعد از آن تشخیص دهید که کدام قطعه با خرابی مواجه شده ‌است تا بتوان به‌ درستی آن را تعمیر کرد. مشکلات صندلی های اداری شامل مواردی چون حرکت نکردن چرخ صندلی، بیش‌ از حد تکان خوردن صندلی، خرابی مکانیزم و نشست پیدا کردن صندلی می‌ شود که هر کدام دلایل خاص خود را دارند.

فراهم آوردن ابزار مناسب

در این مرحله تعمیرکار باید بتوانند ابزارهای مناسبی را با توجه به مشکل مورد نظر فراهم کند که شامل ابزارهایی چون انبردست، چکش، پیچ گوشتی، اسپری روان‌ کننده و … می‌ شود.

تعویض قطعه آسیب‌ دیده

بعد از این‌ که قطعه مورد نظر را بررسی کردید و ایراد اصلی پیدا شد باید به تعمیر صندلی اداری در منزل بپردازید و در این مرحله  توسط ابزارهای خاصی که در دست دارید به ‌راحتی می ‌توانید قطعه مورد نظر خود را تعمیر یا تعویض کنید حتی در بسیاری از موارد باید بازسازی کامل ساختار صندلی انجام شود.

بازسازی پارچه

گاهی اوقات ممکن است پارچه‌ ای که برای نشیمن و تکیه‌ گاه صندلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد دچار آسیب شود، بنابراین می ‌توانید با توجه به سلیقه‌ ای که دارید از طراحی جدید استفاده کنید یا این ‌که از پارچه خود صندلی پیدا کرده و آن را بازسازی کنید.

در این مرحله ابتدا باید پارچه را با توجه به ابعاد صندلی برش دهید سپس دوخت را انجام دهند و آن را بر روی صندلی نصب کنید که این کار را تنها افراد متخصص می ‌توانند انجام دهند.

برگرداندن قطعات به ‌جای خود

بعد از این ‌که مشکلات صندلی کاملا رفع شد باید قطعه ‌ای که باز کرده اید را به‌ جای اولیه خود برگردانید. دقت داشته باشید که اگر تمامی قطعات به ‌صورت صحیح و در جای اصلی خود قرار نگیرد کارایی و عملکرد صندلی پایین می ‌آید. به ‌طور کلی باید بگویم که قیمت تعمیر صندلی اداری با توجه به نوع خرابی و مشکلی که صندلی دارد کامل متفاوت است.

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید
sir ghamsari

دیدگاهتان را بنویسید