منوی دسته بندی

آیا صندلی شما نیاز به تعویض روکش دارد

قیمت تعویض روکش صندلی اداری دغدغه بسیاری از افراد هنگام تعمیر به شمار می رود، چرا که می ‌تواند زیبایی صندلی را به‌ همراه داشته باشد و به ‌راحتی کاربران کمک زیادی خواهد کرد.

صندلی ‌های اداری به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین ملزومات محیط کار به شمار می‌ رود که می‌ تواند بهره ‌وری کارمندان را افزایش دهد. از طرفی با گذشت زمان به روکش صندلی کثیف یا فرسوده می شود، بنابراین نیاز به تعویض پیدا می‌ کند به‌ همین دلیل در ادامه قصد داریم نکات مهمی در مورد تعویض روکش صندلی اداری و قیمت آن در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل تعویض یا تعمیر روکش صندلی

همان ‌طور که گفته شد روکش ‌های صندلی از هر جنسی که باشند می‌ توانند بر زیبایی ظاهری صندلی‌ ها تاثیر زیادی بگذارند، بنابراین تعویض یا تعمیر صندلی کمک زیادی به بازسازی می‌ کند که برای انجام آن باید از  تکنیسین کمک بگیرید، تعمیرکاران باید مراحل مختلفی را پشت ‌سر بگذارد که شامل موارد زیر می‌ شود.

بررسی و آماده ‌سازی

قبل از این که برای تعویض یا تعمیر روکش صندلی کارهای دیگری را انجام دهید باید به ‌دقت آن را بررسی نمایید. در واقع بررسی اولیه برای این است که اطمینان حاصل کنید ساختار صندلی کاملا سالم است و نیازی به هیچ‌ گونه تعمیرات دیگری ندارد، همچنین به ابزارهایی  برای تعویض روکش نیاز دارید.

جداسازی اجزا صندلی

در مرحله بعدی تعمیرکاران باید اجزای مختلف صندلی مثل نشیمن، پشتی و دسته ‌ها را از صندلی جدا کنن  که این کار هم با ابزارهایی مثل پیچ گوشتی و انبردست انجام می شود.

جدا کردن عکس ‌ها به شما کمک می‌ کند که به‌ راحتی برای تعویض روکش قدیمی صندلی را بردارید و کار تعمیرات را شروع کنید.

جداسازی روکش قدیمی

بعد از این ‌که اجزا را یکی ‌یکی جدا کردید حال باید روکش قدیمی را هم از صندلی جدا نمایید. این کار را با استفاده از منگنه یا چسب انجام می دهند البته دقت داشته باشید که هنگام برداشتن روکش به ‌هیچ‌ وجه به مواد پر کننده داخلی آسیبی وارد نکنید و اگر روکش را با استفاده از منگنه به صندلی چسبانده بودند باید آن را با دقت تمام خارج نمایید.

بررسی فوم یا مواد پرکننده

بعد از این‌ که روکش قدیمی برداشته شد می ‌توانید به فوم یا مواد پر کننده دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز به بررسی آن‌ ها بپردازید، چرا که اگر خراب شده باشد حتما باید آن را تعویض کنید تا صندلی به حالت اولیه خود برگردد. از این رو فوم مورد نیاز را هم می ‌توانید از فروشگاه‌ های لوازم مبلمان خریداری کنید.

با انجام اینکار تقریبا نیمی از مراحل بازسازی صندلی اداری را پیش برده اید، چرا که فوم جدید می‌ تواند تاثیر زیادی بر روی حفظ ظاهر صندلی ها داشته باشد.

برش روکش جدید

قبل ازی اینکه روکش جدید را برای صندلی نصب کنید باید اندازه دقیق آن را در اختیار داشته باشد که شامل طول، عرض و ارتفاع می ‌شود و روکش جدید را بر اساس این اندازه ‌ها با دقت برش دهید.

نصب روکش

بعد از برش و اندازه حال باید روکش را بر روی مواد پرکننده یا فوم قرار دهید و مطمئن شوید که کاملا سر جای خود قرار دارند سپس با استفاده از چسب یا منگنه روکش را به صندلی متصل کنید.

مونتاژ صندلی

حال مه روکش را سر جای خود نصب کردید باید اجزای صندلی را دوباره به‌ هو متصل نمایید که اینکار شامل نصب پشتی، نشیمن و دسته صندلی می شود. دقت داشته داشته باشید که همه اجزا را به‌ صورت اصولی نصب کنید تا صندلی به‌ صورت محکم و پایدار دوباره در اختیار استفاده‌ کنندگان قرار گیرد.

انواع روکش صندلی

روکش های صندلی اداری به ۲ دسته‌ پارچه‌ ای و چرمی تقسیم ‌بندی می‌ شوند، بنابراین هر کدام را خریداری کنید با مزایا و معایبی رو به رو خواهید بود. البته دقت داشته باشید که قیمت تعویض روکش صندلی اداری کاملا بستگی به نوع روکشی دارد که شما انتخاب می‌ کنید، چرا که روکش های پارچه ‌ای و چرمی از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

روکش پارچه ‌ای معمولا از جنس نایلون و پلی استر تولید می‌ شود که با توجه به رنگ و تنوع زیادی دارند می ‌توان آن ها را برای محیط ‌های کاری با هر دکوراسیونی به ‌راحتی استفاده کرد.

از طرفی روکش‌ های چرمی به‌ دلیل ظاهر شیک و لوکسی که دارند از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و مقاومت بالایی در برابر لکه و سایش دارا می باشند، اما ممکن است در هوای گرم باعث تعریق زیادی شوند.

نکات مهم تعویض روکش صندلی

اگر برای روکش صندلی خود قصد دارید از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید باید نکات زیادی را مدنظر قرار داشته باشید که می ‌تواند بر روی استقامت و زیبایی صندلی شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

یکی از نکات مهم تعویض روکش صندلی اداری این است که اگر به لمسه دوزی نیاز دارد حتما باید از پارچه‌ های مرغوبی استفاده کنید، زیرا پارچه ‌هایی که از استقامت کمتری برخوردار هستند با چند بار استفاده دچار آسیب می ‌شوند.

بعضی از پارچه ‌ها که برای روکش صندلی اداری استفاده می ‌شود ضمانت یک ‌ساله دارند، بنابراین حتی در صورت ترک و خوردگی می ‌توانید آن را عوض کنید. در مرحله اول باید حتما عکس صندلی را برای تعمیرکاران ارسال کنید تا بتوانید با قیمت تعویض روکش صندلی آشنا شوید.

انتخاب بهترین پارچه روکش صندلی

برای این‌ که روکش  صندلی اداری را تعویض کنید باید به انتخاب بهترین روکش بپردازید. در واقع با توجه به این ‌که ۲ نوع روکش صندلی وجود دارد طبق نیازهای خود می توانید روکشی را انتخاب کنید.

صندلی هایی که دارای روکش پارچه ‌ای هستند راحت ‌تر می ‌باشند و از قیمت کمتری هم برخورداراند، بنابراین شما می‌ توانید برای محیط اداری خود از روکش های پارچه‌ ای استفاده کنید، زیرا تنفس پذیری بهتری دارند و در فصل‌ های گرم احساس راحتی را برای کاربران انتقال حال می ‌دهند همچنین تنوع بیشتری در رنگ آن ‌ها وجود دارد که می ‌تواند با دکوراسیون داخلی محیط کار شما همخوانی داشته باشد.

از طرفی صندلی‌ هایی که دارای روکش چرم هستند ظاهر شیک تری را نشان می ‌دهند و می‌ تواند جلب توجه کنند، همچنین باید بگوییم که در برابر سایش و فرسودگی مقاومت بهتری دارند و کاملا ضد آب هستند، اما قیمت تعویض روکش صندلی اداری چرمی به نسبت پارچه ای بیشتر است.

میانگین امتیاز ۵/۵ تعداد رأی دهنده (۲)
sir ghamsari

دیدگاهتان را بنویسید